Arkitekturseminarium

Jag har jag varit på mitt första Business Arena. En jättelik konferens för folk i fastighetsbranschen, med seminarier, paneldebatter och mingel. Tusentals personer i Stockholm Waterfront. Montrar, olika våningar, handskakningar och ett ständigt myllrande. Det är lätt att känna sig lite vilsen men jag tycker att dagen blev bra. Jag lät mig inte stressas, hann både prata med folk, skriva ett par grejer för webben, göra några enkäter och sköta kommunikationen med övriga i redaktionen. Min kollega Sverrir Thór spelade in tre olika podintervjuer i Fastighetsnytts lounge och imorgon är det min tur. Då blir det podpremiär för mig då jag ska intervjua författaren till boken Den ineffektiva byggbranschen, Mikael Anjou.

Under förmiddagen gick jag på ett arkitektseminarium och där var Mark Isitt moderator. Vi fick en trevlig pratstund efteråt. Han öppnade hårt med att slå fast att “Stockholm är så värdelöst på offentliga miljöer” som den göteborgare han är. Dock numera Köpenhamnsbo. Jaja. Per Ankersjö hann jag också hälsa på, samt Kent Persson, Charlotte Nilsson, Joakim Larsson, Tatjana Joksimovic och några till.