Utrop till alla svenska bloggare på Write.as

Jag har för bara några dagar sedan upptäckt den här bloggtjänsten, och jag gillar den verkligen. Jag har provat en uppsjö tidigare (Wordpress, Blogger, Tumblr, Postach.io, Posthaven) och ingen annan har känts lika fokuserad på att snabbt få ut orden på internet. Posthaven gillar jag också. Deras löfte påminner lite om Write.as, inga annonser, en låg månadsbetalning, enkel publicering via e-post och framför allt en garanti om att publicerat material finns kvar för evigt. Jag kommer att använda Posthaven och Write.as parallellt. Det här får bli den snabbare, dagliga kanalen som det känns nu.

Jag har ställt in den här bloggen så att den är synbar på read.write.as och där finns en stor språkvariation. Men jag har inte hittat några svenska bloggare än. Det vore kul att få kontakt med några av er. Kanske ska vi börja använda en gemensam hashtagg för att gruppera våra inlägg och göra dem sökbara för andra. Vad sägs om #svenska? Hoppas vi hörs.

Discuss...