ناامیدی از ویژگی های بارز جامعه مدرن است. دوره هایی در زندگی وجود دارد که همه چیز با شکست مواجه می شود، https://maktabdata.ir/wp-content/uploads/2022/02/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C.jpg اگرچه هیچ دلیل روشنی وجود ندارد. یعنی تعادل و آرامش کافی در روح انسان وجود ندارد. در چنین مواقعی دعای آرامش روحی و قلبی کمک می کند. “استاریتسا مبارک، ماترون مسکو. مرا از دشمنی عصبی حفظ کن، مرا از اضطرار حفظ کن. روح من آسیبی ندیده است و خداوند همه اشتباهات را می بخشد. به من کمک کن تا روان رنجورم را آرام کنم، اشک غمگین گریه نکن. آمین “ «تعمید دهنده مسیح، واعظ توبه، که پشیمان است از اینکه من را تحقیر نمی کند، بلکه به سربازان آسمانی پیوسته است، برای خداوند دعا می کند، نالایق، مستاصل، ضعیف و غمگین، که گرفتار مشکلات فراوانی شده است، در ذهن من با افکار طوفانی بار آمده است. من در غار اعمال شیطانی هستم و به هیچ وجه پایان اعمال گناه آلود که بر ذهن من میخکوب شده است، آبرویی نخواهد داشت. چه هستم من رفتن به انجام؟ ما نداریم. و به چه کسی روی بیاورم، آیا روحم نجات خواهد یافت؟ توکمو به تو ای سنت جان، نام همان فیض خداوند، به قول مادر خدا، از همه زاییده شد، افتخار دست زدن به بالای پادشاه مسیح را داشتی، که جهان گناه را می برد، بره خدا برای او برای روح گناهکارم دعا کنید، اما از این پس در اولین ساعت امید، بار خوبی را به دوش می کشم و با دومی رشوه می گیرم. به او، تعمید دهنده مسیح، سلف صادق، پیامبر افراطی، اولین فیض شهید، روزه دار و منزوی، مربی، معلم پاکی، و دوست نزدیک مسیح! من برای تو دعا خواهم کرد و به سوی تو خواهم دوید، مرا از دعای خود دور مکن، بلکه مرا که به خاطر گناهان بسیار افکنده شده ام بلند کن. روح مرا با توبه تجدید کن، مانند غسل تعمید دیگری، قبل از اینکه هر دوی شما اصلی باشید: تعمید دهید، گناه پدران را بشویید، و از آنچه بد است توبه کنید. مرا پاک کن و نجس کن و تو را به ملکوت آسمان خواهم آورد. آمین “. مهمترین چیز این است که با ایمان به توانایی های شگفت انگیز او صمیمانه از مقدس کمک بخواهید. شما باید در شب رو به رو شوید، یک روز قبل از بازدید از کلیسا و دعا در نزدیکی نماد توصیه می شود. اگر این امکان وجود ندارد، می توانید این مراسم را در خانه انجام دهید. PS باشد که خداوند از شما محافظت کند! دعا برای آرامش و غلبه بر ناامیدی مهم نیست که چه حادثه ای برای شما اتفاق می افتد، ابتدا باید قلب و روح خود را آرام کنید، آن را تحقیر کنید، مالیخولیا را از خود دور کنید.

«خنگ» به شخصی با چهره ای غمگین، افسرده و غمگین گفته می شود. به نظر می رسد، خوب، چه اشکالی دارد – او غمگین شد و متوقف شد ... اما غم یک نزاع غم انگیز است.

البته هر از گاهی همه ما ناراحت و نگران هستیم، از کسی دلخور می شویم، غمگین هستیم. اما هنگامی که این احساس باعث سرخوردگی در زندگی، بی اعتقادی به شادی و خوشبختی، کینه توزی نسبت به همه نوع بشر، و از همه وحشتناک تر، در برابر حق تعالی شود، مسیحیت آن را ناامیدی می نامد. یکی از هفت گناه کبیره

در زمان های قدیم، جان کلیماکوس از ناامیدی صحبت کرد – “تهمت خدا، گویی او بی رحم و غیرانسانی است.”

در ناامیدی، نمی توانید هیچ مشکلی را حل کنید، راهی برای خروج پیدا کنید، چیزی را تغییر دهید. لذت بردن از زندگی سخت است، باور اینکه نور در پایان در انتظار است. این وضعیت اغلب باعث افسردگی، بی تفاوتی و تنبلی می شود. و بدتر از آن، افکار مضری وجود دارد که هر لحظه ممکن است زندگی قطع شود. چه بسیار افرادی که ضعیف و مستاصل شده اند، به امید پایان دادن به رنج خود، دست به این گام وحشتناک و اصلاح ناپذیر می زنند!

اما این اشتباه است. رنج از خودکشی تازه شروع شده است. در مسیحیت، این گناه از دیرباز جدی ترین در نظر گرفته شده است. چرا؟ چون جنایت در حق خداوند است. انسان مخلوق خداوند است که هم زندگی و هم مرگ را از طریق اراده مقدس خود دریافت می کند. همانطور که یک شخص تولد خود را انتخاب نمی کند، حق ندارد تصمیم بگیرد که چه زمانی زندگی اش به پایان می رسد.

و اگر انسان در لحظه یأس و ترس و درد یا شرم پروردگار را به یاری نخواند، از او استغفار نکند، از آزمودن خضوع و شکیبایی او سپاسگزاری نکند، از ایمان به رحمت امتناع ورزد. دنبال جنگیدن نیست .

خودکشی گناه کفر و نافرمانی است. و او را وحشتناک ترین می دانند، زیرا یک فرد بدبخت دیگر فرصتی برای پشیمانی ندارد. قاتل ظالم در صورتی قابل بخشش است که از اعمال خود توبه خالصانه داشته باشد. و فقط کسانی که داوطلبانه این دنیا را ترک کرده اند هیچ شانسی برای بخشش ندارند.

چرا در این مورد صحبت می کنم. بحران زمانی است که بسیاری از زندگی خود خارج می شوند و چنین تصمیم وحشتناکی برای خود می گیرند. اما مشکل اینجاست که این مرحله چیزی را حل نمی کند. سرنوشت روح یک خودکشی برای آزمایش های ابدی است و مقدر است که اقوام عزادار شوند و همه مشکلات مشابه را حل کنند.

البته متقاعد کردن فردی که به لبه رسیده است دشوار است. اما به همین دلیل است که به ما دعاها و توطئه های خاصی داده شده است. به یاد داشته باشید که بار گناه هولناک نیز بر دوش کسانی است که انسان را در چنین تاری دیدند، به نزدیکی او برای چشم پوشی از رحمت خداوند پی بردند و به هیچ وجه به او کمک نکردند و او را وحشتناک نگه نداشتند. و غیر قابل تصور است که عزیزی نظاره گر هلاکت روح مسیحی در کنار او باشد. به همین دلیل است که برای قرن ها مردم ما سنت های غم انگیز سخن گفتن، مالیخولیا، دعاهای خاص را توسعه داده اند که شادی و میل به زندگی و عمل را به ما باز می گرداند. بیایید با آنها شروع کنیم.

دعای اپتینیا قدیمی پیشنهاد می کنم روز را با دعای آخرین والدین Optina شروع کنید:

پروردگارا، به من آرامش بده تا با همه چیزهایی که روز پیش رو برایم به ارمغان می آورد ملاقات کنم. بگذار کاملاً تسلیم اراده قدیس تو باشم. برای هر ساعت از این روز مرا در همه چیز راهنمایی و حمایت کنید. مهم نیست که در طول روز چه خبری دریافت می کنم، به من بیاموز که با خیال راحت و با این اعتقاد راسخ دریافت کنم که همه چیز اراده مقدس توست.

افکار و احساسات خود را در تمام گفتار و اعمال خود هدایت کنید. در تمام شرایط پیش بینی نشده، نگذار فراموش کنم که همه چیز را فرستادی.

به من بیاموز که با تک تک اعضای خانواده‌ام مستقیم و عاقلانه رفتار کنم، بدون اینکه کسی را خجالت بکشم یا عصبانی کنم.

پروردگارا به من قدرتی عطا کن تا خستگی روز بعد و تمام اتفاقات امروز را تحمل کنم. اراده ام را هدایت کن و به من بیاموز که توبه کنم، دعا کنم، ایمان داشته باشم، امیدوار باشم، تحمل کنم، ببخشم، تشکر کنم و همه را دوست داشته باشم. آمین

دعا بر سنت جان زلاتو در لحظه ای سخت، در ناامیدی و اندوه، صبح، در سحر، دعای مقدس را به سنت کریسوستوم بخوانید.

از کریستوستوم بزرگ سنت جان! شما هدایای بسیار و متنوعی را از جانب خداوند دریافت کرده اید و به عنوان یک خدمتگزار خوب و وفادار، تمام هدایایی را که به شما داده شده است چندین برابر کرده اید: به همین دلیل است که شما واقعاً معلمی جهانی بودید، مانند هر عصر و هر عنوانی برای شما. تو نوعی اطاعت از جوانی، جوانی نورانی پاکدامن، مربی همسری سخت کوش، معلمی با لطافت قدیمی، راهب پرهیزکاری، پیشوای مناجات کننده با خدا، روشنگر خردمندی، جوینده عقل و منبع پایان ناپذیر حقیقت، الهام‌دهنده حقیقت برای غیوران، راهنمای جفا شدگان: شما همه بودید، اما همه را نجات خواهید داد. مهمتر از همه، شما عشق کسب کرده اید، حتی تعمید کمال است و با آن، گویی با قدرت الهی، که همه هدایایی را که در روح شماست جمع آوری کرده اید، و با آشتی دادن این عشق، با تفسیر سخنان رسولان، به همه وفاداران موعظه کرده اید. ما گناهکاریم، بر حسب یک موهبت و هر عطای مال، وحدت روح و اتحاد دنیا امام نیست، بلکه بیهوده هایی است که یکدیگر را آزرده و حسادت می کنند: ما به خاطر هدیه خود به صلح و آرامش تقسیم نمی شویم. نجات، اما به دشمنی و محکومیت. ... همینطور به تو ای سلسله مقدّس خدا، ما سقوط می کنیم، مجادلاتی که ما را تسخیر می کند، و از صمیم قلب دعا می کنیم: با دعای خود تمام غم و حسد را که ما را از هم جدا می کند، از دل ما دور کن. ما یک جماعت تغییر ناپذیر داریم، اما طبق دعای شما، ما دوست یک دوست را دوست داریم. آمین بر اساس موهبت واحد و هر بخشش مال، وحدت روح و اتحاد دنیا امام نیستند، بلکه باطل هایی هستند که یکدیگر را آزرده و حسد می ورزند: برای این منظور ما به صلح و رستگاری تقسیم نمی شویم، بلکه به دشمنی و محکومیت ... همینطور به تو ای سلسله مقدّس خدا، ما سقوط می کنیم، مجادلاتی که ما را تسخیر می کند، و از صمیم قلب دعا می کنیم: با دعای خود تمام غم و حسد را که ما را از هم جدا می کند، از دل ما دور کن. ما یک جماعت تغییر ناپذیر داریم، اما طبق دعای شما، ما دوست یک دوست را دوست داریم. آمین بر اساس موهبت واحد و هر بخشش مال، وحدت روح و اتحاد دنیا امام نیستند، بلکه باطل هایی هستند که یکدیگر را آزرده و حسد می ورزند: برای این منظور ما به صلح و رستگاری تقسیم نمی شویم، بلکه به دشمنی و محکومیت ... همینطور به تو ای سلسله مقدّس خدا، ما سقوط می کنیم، مجادلاتی که ما را تسخیر می کند، و از صمیم قلب دعا می کنیم: با دعای خود تمام غم و حسد را که ما را از هم جدا می کند، از دل ما دور کن. ما یک جماعت تغییر ناپذیر داریم، اما طبق دعای شما، ما دوست یک دوست را دوست داریم. آمین با دعای خود غم و حسد را که ما را از هم جدا می کند از دل ما دور کن. ما یک جماعت تغییر ناپذیر داریم، اما طبق دعای شما، ما دوست یک دوست را دوست داریم. آمین با دعای خود غم و حسد را که ما را از هم جدا می کند از دل ما دور کن. ما یک جماعت تغییر ناپذیر داریم، اما طبق دعای شما، ما دوست یک دوست را دوست داریم. آمین