NESPODOBNO POVABILO

Špela, Kralji ulice 209, November 2023

Prodajalci in prodajalke uličnega časopisa imamo neposreden stik s strankami. Mimo nas gre na stotine različnih ljudi – s prijetnim in manj prijetnim značajem. Moram reči, da je večina mimoidočih prijaznih in razumevajočih, se pa kljub temu najde kdo, ki ti nameni ubijajoč pogled ali mu uide kakšna neprimerna beseda.

Prepričana sem bila, da sem po dolgih letih ponujanja časopisov dobila trdo kožo in da sem postala imuna na razne ponižujoče izjave, a me je sporočilo, ki ga prilagam, presunilo. Dobila sem ga na drobno zvitega od gospoda, ki je kupil tekoči izvod. Bilo je ponižujoče in žaljivo. Razburilo me je in komaj sem zadrževala jezo. Dodatno me je pa podžgalo dejstvo, da me je gospod čakal pri avtomobilu dobro uro, kljub temu da je videl, da se ne zmenim zanj in se še naprej trudim za majhen, a pošten zaslužek. Predvsem pa se držim načela ravnaj z drugim tako, kakor bi si želela, da on ravna z menoj. A očitno nimamo vsi istih načel.

Ko sem dogodek omenila prijatelju, mi je ta po krajšem razmisleku rekel: »Veš, to delo, ki ga opravljaš, in tovrstne ponudbe, gredo z roko v roki v očeh nekaterih.« V mojih očeh je to povsem nesprejemljivo. In takih ponudb je iz dneva v dan več. Presodite sami.