DEČEK Z NOVOGORIŠKIH ULIC, 5. DEL

TRETJA DELOŽACIJA

Ležim v svojem kamiončku in ravno zatisnem oči, ko me zbudijo snopi močnih luči in glasno kričanje skupine ljudi. Pogledam ven in zagledam dvignjene pesti in jezne obraze, ki zrejo vame. Prestrašeno planem z ležišča in jih naslonjen na sedež nemo gledam. Ti ljudje kričijo, vlečejo vrata in jih hočejo na silo odpreti. Še dobro, da sem jih zaklenil, saj bi me zagotovo hudo pretepli. Domislil sem si prikladnega izgovora. Zakričal sem jim nazaj: »Se lahko vsaj oblečem?« Presenečeno zastanejo, utihnejo in začudeno buljijo vame. Naposled se eden izmed njih oglasi: »Čez pol ure smo nazaj, obleci se in izgini. Da te slučajno ne dobimo več tu, ko se vrnemo!« Luči ugasnejo, odidejo. Naglo sem pobral svoje stvari in odnesel tudi žimnico, ki je bila že prej v kamiončku. V tek sem se pognal kar z njo na glavi. Smešno je mahedrala in na tleh ustvarjala senco nekega nenavadnega letečega stvora. Hotel sem se le čim bolj oddaljiti, zbežati od tam, čim prej izginiti proč od svojega kamiončka, ki mi je do tedaj dajal zatočišče. Bal sem se, da se vrnejo. Tekel sem po ulici kot kokoš brez glave, kar tako, nekam v neznano, in tako prispel do bloka na ulici Gradnikovih brigad. Obstal sem pred vhodom in razmišljal, ali bi vstopil ali ne. Končno sem le odprl vrata in stekel po stopnišču naravnost gor do podstrešja. Zagledal sem majhna vrata. Bila so odprta in tiho sem se zmuznil z žimnico vred v presenetljivo topel prostor. Ugotovil sem, da je to pravzaprav kurilnica. Spet sem imel srečo, naravnost iz kamiončka sem uletel na tole toplo podstrešje. Presenečen sem bil, kako lep prostor je to, topel in sploh ne majhen. Raztegnil sem žimnico in se že v tretje deložiran utrujeno zleknil. Kar smešno se mi je zazdelo vse skupaj. Sedaj mi je bilo zares udobno in še ogrevanje sem imel. Tiste noči na podstrešju sem se zares lepo naspal in se zjutraj nisem več zbudil kot klateški pes-človek, temveč kot pes-človek, ki bi mu lahko bilo ime Srečko.

Marjan Birsa

Foto: taisti blok na ulici Gradnikovih brigad (GHS).