Kaj ti je najtežje na ulici?

Najtežje mi je to, da sem sama. Na ulici težko računaš na prave prijatelje. To so ljudje v istem sranju. Ne morem jih obremenjevati s svojimi težavami, ker vem, da imajo sami s seboj dovolj problemov, mogoče večje.

Bi rekla, da je brezdomstvo za ženske težje kot za moške?

Da, zelo. Ženska se lahko prišlepa h kakšnemu tipu, a mora nekaj dati v zameno. Ali mu pospravlja flet, nafila hladilnik in kuha ali ga spolno zadovolji. Jaz takšna nisem. Lahko mu flet pospravim, ne bo pa spal z mano v isti postelji. Nikoli.

Te je zvečer, ko greš zunaj spat, strah? Te kdo nadleguje?

Vedno pazim. Ne grem po isti poti. Vsake toliko časa se obrnem. Steklo naštimam, da slišim. Veliko je punc, ki so se mi izpovedale, da so bile zlorabljene. Pridi k meni spat, potem pa zloraba in posilstvo. Zakaj ne prijaviš? Strah me je. Grem s tabo? Strah me je. Zakaj jo je strah? Ker ne ve, kdaj ga bo spet rabila. To je droga. Meni je droga vzela mogoče delček mene, ni pa mi vzela ponosa. Rajši bi bila ona glupača, k si ne zna palačinko spečt. Bolje bi prišla skozi, verjemite mi. One ženske, ki imajo kaj v glavi, ki so močne, take najbolj najebejo.

Ko si pristala na cesti, si poznala koga z ulice?

Ne, fora je, da sem prej poznala folk z ulice, tako da sem jim nosila kake deke in spalne vreče, pa kak sendvič ali kar koli. Potem se je pa situacija obrnila in so oni meni nosili dekice in spalne vreče. Tega ne moreš verjeti, če ne doživiš. Vsi ljudje, ki se srečujemo na ulici, se redno izmenjavamo. Enkrat gre enemu bolje, drugič drugemu. Dajmo se nekaj zavedati – moramo skupaj držati.

Maja v oddaji Klopca pod svobodnim soncem

Ilustracija: CDD20

Radijska oddaja Klopca pod svobodnim soncem obravnava različne vidike brezdomstva in socialne izključenosti. Predvaja se na Radiu Študent, 98,3 MHz, vsako prvo soboto v mesecu ob 18.00. Namen oddaje je dati glas in medijski prostor socialno izključenim, da sami iz prve roke povedo, kakšno je njihovo življenje, kakšne imajo strategije preživetja, da spregovorijo o izkušnjah, vzrokih in svojih željah ter sami predlagajo, kako bi lahko izboljšali delovanje služb, ki se ukvarjajo s tovrstno problematiko.