Bližní už od počátku

“Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi.” ~Genesis 1,1

Na počátku nebylo nic mimo nekonečného (bez konce) věčného (bez času) Boha. Jediné “volné místo”, kde Bůh mohl cokoli stvořit, bylo tedy v něm.

“Vše bylo skrze ně a bez něho nebylo nic.” ~Jan 1,3

Jedna mayská legenda praví, že tento svět je snem, který sní Bůh. Spí a stejně jako my žije ve svém snu aniž by věděl, že spí. Až se probudí, svět zmizí. Dali si tenkrát dost práce aby spočítali, kdy mu zazvoní budík. Naštěstí to vypadá, že je spíš jako já (rád si přispí).

“What if God was one of us? Just a slob like one of us. Just a strager on the bus. Trying to make His way home.” ~Joan Osbourne – One of As

Bůh stvořil svět a vše co je, je z Boha. Vše co je, je Bůh. A není nic mimo Boha.

“La ilaha illallah.” ~Není boha kromě Boha.

“Já jsem Jahve, jiného není, mimo mne není Bůh.” ~Izaiáš 45,5

Venku je hezky, svítí slunce. Půjdu na procházku. Bude na mne svítit, budu ho dýchat i cítit. Můžu se ho dokonce i dotknout. A určitě ho potkám.

My všichni jsme z Boha. Všichni a přesto jediný. Cizinec a přesto známý.

“Bůh povstává v božské radě, uprostřed bohů soudí:” ~Žalm 82,1

Teď už se nemusím ptát kdo je můj bližní. Co odpovím na pozdrav? Třeba: “Tys Bůh!”