Plooifiets Een man met een dikkig bloot gezicht staat met een zakje winegums in zijn hand naar het sleuteltje van z’n scooter te zoeken. Het lijkt of hij winegums eet maar het zakje is nog dicht. 'Hoeveel kostte het?', vraagt hij boos aan een lange gast met een vies mutsje. Op dat moment gaat met een doffe klap een vent op een vouwfiets op z’n smoel. 'Het gaat wel', zegt de vent met een Vlaams accent tegen iedereen die hem nietsvragend aanstaart. Als hij opstaat denk ik aan ‘plooifiets’, het Vlaamse woord voor vouwfiets. Dan zouden er toch meer mensen op rondrijden. Aan de overkant in een nis van de kerk trekt een man zijn broek uit en als ik goed kijk zie ik dat het zijn regenbroek is. De man ziet mij hem goed aankijken en kijkt boos terug. Verder is iedereen ineens verdwenen waardoor het even spannend lijkt te worden, maar dan loop ik vlug naar huis.

twien