Rommelen [aan voorbijgaande aard]

Gisteren was ik het nog Politiek Correct Nu wordt mijn mening niet meer door de gemeenschap gedekt ik weet zeker dat ik het goed bedoel dat van die poten onder de stoel daarover doorzagen en zo maar nu valt mijn naam verkeerd in elk geval in de krant, op tv, het net en op de radio ik ben altijd voorzichtig geweest ik meed contro verzen nog het meest nooit voluit racistisch, seksistisch, anti semitisch of pro zoietisch netjes tot in het bot behoedzaam rondom iedere god grote kleine dikke dunne arme en rijke ook al gaan zij blijkbaar over alle lijke en nu ben ik uit de glorie potverdikkie en jandorie ik viel nooit eerder uit de toon van de muzak industrie de zevende achtergrond symfonie ik zit in zak en ik zit ook in as alsof ik de enigste ben die rondom potten plast het is een kwalijke zaak zo vallen buiten de standaard smaak met die kunstmaat middelen en dito stof het heeft geen smaak maar doet alsof uit geen smaak vallen blijft me verbazen dat is als een net zonder mazen onsmakelijk is net zo nep als goede maar je bent het zo, al ben je nog zo op je hoede beetje middel hier, likje daar, klodder er overheen een hart van goud een hart van steen beetje contekst door gedrukt, uitgeperst handjevol beeld materiaal kijken door glas en lood lens in een montuur van gelegeerd staal plastic er om heen, koper van draad, vezel in glas wat liep in de maat loopt nu uit de pas voor struikelen liggen er 1000 en 1 horde rumoer ten bate van lawaai met chaos investeren in wanorde in een bedje van onrust gezaaid de hoogte van het veld wordt bepaald door de man die het maait en zo is uit de vriend de vijand gemaakt het vuren hoeft nooit te worden gestaakt altijd zijn verse daders en slachtoffers op voorraad met volop gefabriceerde woorden ontstaan daad en misdaad ach, nou ja, dan maar niet in de gratie van weer zo'n met kunstmatige middelen geknutselde natie