andreas

metoo

En födelsedag med allvarliga samtal

Idag blir jag 41. Men med tanke på den fina tårta och den uppvaktning jag fick kändes det mer som 14. Fast det hade mest med platsen att göra: hemma hos och mor och far. De barnvaktade i helgen och jag och Helene slöt upp lagom till söndagens fika. Barnen, alla tre, hade gjort en fantastisk fin tavla till mig. En triptyk där alla ritat av mig på varsitt sätt. Det var mycket kärlek bakom den.

Vi stannade några timmar och pratade med mina föräldrar om #metoo, försäljningen av Lilla Ulfåsa, könsseparatism och syskonskap. Jag tycker om de där samtalen.

Jag har haft flera bra samtal i helgen med min fru också. Om tiden som går, barnen och strategier i vardagen. Vi promenerade förbi mitt barndomshem i dag och som varje gång försöker jag visualisera hur det skulle vara att bo där nu, som vuxen. Det skulle vara ett annat liv. Ibland får jag för mig att det skulle vara bra för oss alla. #torplife