Vardagar

Jag läser Vardagar av Ulf Lundell. Det är monotont och bra. Han gnäller och ifrågasätter både sig själv och andra. Undrar vad fan han håller på med och undrar vart fan världen är på väg. Det är allmängiltigt. Bitvis roligt. Hela tiden intressant konstigt nog.

Köpte ett par nya löparskor på nätet för första gången i mitt liv. Tror faktiskt att det blev ett bra köp. Mätte fötterna noga och läste storlekstabell. Ska tas ut på premiärrunda idag.

Imorgon är det måndag och arbete igen. Det är som det är med det.

Nu ska jag resa mig och brygga en kanna kaffe. Jag hade gillat om min fru gjorde det, men hon sover. Jag vaknar numera alltid tidigt. Som en gubbe. Det är kanske det bästa med Lundells Vardagar, berättelsen om att bli gammal. Närma sig 70 och känna hur kraften försvinner. Jag längtar inte efter den grejen. Det är tack och lov ganska många år kvar.

#personal