andreas

fastighetsnytt

Många intryck gör en trött

Jag skrev inget igår på grund av trötthet. Två dagar på nytt jobb har fått mig att vilja gå raka vägen hem och kasta mig i sängen. Det har inte gått såklart på grund av barn och annat som ska fixas men ni fattar känslan, man blir trött av att träffa en massa nya människor, lära sig nya publiceringssystem och försöka få ett grepp om hur saker och ting fungerar. I det här fallet ska jag dessutom få grepp på två redaktioner och två produkter (egentligen fyra eftersom båda har papperstidning och webb) som till stora delar jobbar helt annorlunda. Till en början ska jag lägga mest tid på att lyssna, det är det enda rimliga.

#fastighetsnytt #byggindustrin #bonniernews

Jag springer över fälten.

Nu börjar jag nytt jobb

Vilken fantastiskt fin sistadag på kortsemestern. Solen har strålat hela dagen och jag hann gräva ett grönsaksland, springa över fälten och bada i sjön innan vi drog hem till Tanto igen. Imorgon börjar allvaret. Då kliver jag in på Bonnierkomplexet på Marieberg och börjar min tjänst på Fastighetsnytt och Byggindustrin. Det ska bli väldigt roligt. Jag hoppas att alla i mina nätverk som har bra tips hör av sig till mig. Konkurrensen är hård och om man inte är bäst, jag då är man sämre. #fastighetsnytt #byggindustrin #personal