andreas

journalistik

Vilken vecka vi fick. Strålande sol (nästan hela tiden) och fri.

Läs mer...

Klassfika med ungarna, sommarfest med jobbet, födelsedagar, röda dagar, kalas, konferenser och sommarlovslogistik. För att göra årets juni extra ansträngande har jag precis börjat på ett nytt jobb. Två veckor har gått och även om det är kul och spännande är jag också sååå trött. Jag håller inte bara på att lära känna nya kolleger, dataprogram och ett nytt ämnesområde – jag går också från en liten organisation till en mycket stor. Det är på gott och ont. Saker sköts proffsigt, det finns en HR-avdelning och internutbildningar och massor av duktigt folk överallt. Det negativa är att vissa saker tar väldigt lång tid. Jag tar det bit för bit. Det viktigaste är det som är mig närmast, redaktionen och journalistiken vi gör. Även om det inte kommer att gå i en handvändning så är jag övertygad om att det kommer att bli fart framöver. #bonniernews #personal #journalistik